AS Barrus

Puidutöötlemisettevõte AS Barrus loodi 1993. aastal. Toona ühes väikeses hoones asuvast, mõne puidutööpingiga firmast on tänaseks saanud ettevõte, kelle kuukäive on 10 miljonit eurot. Barrus on üks Euroopa suurimaid erimõõdus liimpuitkomponentide tootjaid.

Toodangusse kuuluvad peamiselt liimpuidust akna ja ukse komponendid, kuid ka kõik muu, mida liimpuidust teha annab. Põhitoodangust 90% läheb ekspordiks, puiduhaket ja saepuru müüakse ka Eesti turule.

Oma tegevuses püüab Barrus olla paindlik ja kliendi soovidele vastu tulla. Kuigi see võib vahepeal elu keeruliseks teha, loovad informatsioon ja tehnoloogia võimaluse seda joont hoida.

Tulevik näeb ette jätkuvat kasvu ja arengut.

BRS Networks Baltic on Barruse IT-partner alates 2016. aastast. Barruse IT-partnerina peame arvestama, et tootmine käib 24/7, mis nõuab kõrgkäideldavaid lahendusi. Oluline on süsteemide töökindlus ja kiirus, igasugune raporteerimine peab toimuma reaalajas. Ei saa lubada olukordi, kus operaator ootab mõne nupuvajutuse tegemiseks mitu minutit, sest süsteem mõtleb.

Barruse klasterlahenduste rajamisel on olnud esmatähtis nende kiirus – nii kohapealsed kui virtuaalsed klastrid on väga kiired ning seda nii failiserverite kui SQL ehk andmebaasiserverite puhul.

Lisaks kasutasime Barruses uuenduslikku välkmälulahendust IBM FlashSystem 5200. Barrus on üks esimesi ettevõtteid Baltikumis, kes selle ülikiire lahenduse kasutusele võttis.

Barruse ja BRS Networks Balticu koostöö edenemisest vestlesime Barruse IT-juhi Vaido Otsariga.

AS Barruse IT-juhi tagasiside

Barruse eripärad

Kohapealne IT-osakond + BRS Networks Baltic

Ilmselt oleme BRSi kliendiportfellis veidi teistmoodi ettevõte, sest soovime infotehnoloogiaga ka ise üsna palju toimetada ja meil on majas omajagu spetsiifilist ITd. Olen oma ametist tulenevalt Barruse ITga süvitsi tegelenud juba ammusest, paarikümne aasta tagusest, ajast. Selle tulemusena on meil puiduettevõtte kohta võibolla ka keerukus veidi suurem. Võrgud ja taristud said välja ehitatud juba üsna ammu.

Praegu tundub, et oleme saanud BRSiga hea tasakaalu – on paigas, mida teeme oma IT-meeskonnaga ja mida teeb BRS. Meil on kaks IT-spetsialisti, kes toetavad kasutajaid ja teevad ära kohapealsed tegevused. Võrguhaldus ja serverid on BRSi poolel. Koostöö BRSiga on väga hea, vastasel juhul me ju koostööd ei teeks.

Dünaamilisus

Barrus on väga dünaamiline ettevõte ehk meil muutuvad asjad väga kiiresti. Üks nädal on pööraselt pikk aeg. Kohati tekivad vajadused päeva pealt, hetkega. Kuigi pikk plaan on teada, siis selle detailid selguvad viimasel minutil ja äri õitsemiseks vajame kiireid lahendusi.

Erinevate partnerite koostöö

Meile on väga oluline, et kõik meie partnerid oleks sellised, kes saavad omavahel suheldud. Pole vaja olukordi, kus üks süüdistab teist ja teine esimest. Õnneks on meie partnerite omavaheline koostöö väga hea. Lisaks teeb üksteise mõistmise kiireks ja lihtsaks asjaolu, et kõik partnerid on meiega koos töötanud pikka aega, vähemalt 4-5 aastat.

Millised projekte on BRS teinud?

Üks esimesi suuremaid projekte oli on-prem SharePointi pilve liigutamine. Kõigi kasutajatega läksime üle ka Office 365le ning kui toona oli kasutajaid 35 ringis, siis tänaseks on neid 80. Oleme kaasajastanud ka ettevõtte võrgu.

Serveriparki on lausa kaks korda vahetatud. See on alati olnud ajakriitiline ja põhjalikku läbimõtlemist nõudev projekt ning meie jaoks on see mõlemal korral õnnestunud nii, et töötajad pole muutusi peaaegu märganud. Praegu on serveripark väga modernne, vahetasime selle välja eelmisel suvel. Kasutatud lahendused olid toona just värskelt välja tulnud, need on end hästi õigustanud ja arhitektuur on ajakohane.

Käimasoleval hooajal on käsil turvateemad. Üleminek mitmetasemelisele autentimisele, kasutajate õigused ja struktuurid on üle vaadatud, kasutusel on Microsoft Defender for Office 365.

BRS on meie töötajatele mitmel korral teinud küberhügieeni koolitusi, kus nad päriselt näitavad, kuidas ebaturvalistesse masinatesse on võimalik sisse häkkida ja millised ohud varitsevad. Meil on soov, et kõik inimesed, kes ettevõttesse tulevad, saavad selle koolituse läbitud.

Küberkurjategijad on järjest oskuslikumad ja nad teavad, millistele nuppudele vajutada. Eks tundub ju kaasajal kõige õudsem asi see, kui sinu meilid enam välja ei lähe. Kui saadad inimesele kirja, et tema meilipostkast lõpetab viie tunni pärast töö, siis inimene ikka reageerib sellele. Seega on küberhügieeni koolitused väga tähtsad.

Kas tunnete, et tegeleme teiega piisavalt?

Oluline on püsida kogu aeg kaasaegne. Võtate meil piisavalt tihti, vähemalt korra aastas, nööbist kinni ja ütlete, et nüüd võiks tuleviku tarvis teha seda, teist ja kolmandat. Alati on ideid poole rohkem kui jõuab lõpuks ellu viia, aga on tore, et neid ideid ei pea kangutama. Kõike, mida IT vallas on võimalik ära toimetada, polegi võimalik lõpuni ära teha.

Millist tagasisidet töötajatelt kuulda on?

Siin on selline õnnelik ja kurb olukord, kus ma vahepeal ütlen, et peaks korraldama mingi jandi, et IT olemasolu täitsa meelest ei läheks. Me ei räägi teist, sest kõik töötab. Tagatoa tegevus ei paista välja ja nii ongi hea.

Mida saaks paremini?

Ma tean, mis võiks halvemini olla.

Minu jaoks on oluline, et jätkuks koostöö, mis põhineb inimeste suhtlemisel ja et on olemas kontaktisik läbi kelle rääkida.

Elu on näidanud, et dokumentatsioon on tore küll, aga see on alati ajast maas. Võib küll olla koolitatud inimene, aga paratamatult võtab kirjalikust tekstist läbi närimine ja vajalike instantside läbi käimine 3-4 päeva. See tõmbab jõudluse väga palju alla võrreldes sellega, kui sul on see inimene olemas, kellele helistada ja kes sinust sekundiga aru saab. Eks võime öelda, et see on normaalne, aga kui oled saanud paremat, siis seda kehvemat enam ei taha.

Oleks tore, kui meie koostöö veel sellisena jätkub, kus ma tean, et minu partneriks on inimesed, kellele ma vajadusel saan helistada ja nemad saavad mulle helistada. Ja mõlemad teavad, et ju on sellel hetkel vaja tõesti suhelda, sest muidu ei helistataks. See teadmine teeb elu turvaliseks.

Organiseeritud IT ja selle turvalisuse olulisus

Kui 20 aastat tagasi tulid partnerid ostma puitu, siis me läksime tootmistsehhi ja vaatasime puitu. Kui nüüd tulevad partnerid midagi ostma, siis nad tulevad ja vaatavad telekast slaide ja tahavad teada, kus asuvad meie serverid, mitu tükki meil neid on, kuidas on meil andmekaitsega, kas on olemas taasteplaanid ja kas need toimivad.

Fookus on selles mõttes muutunud, igasugused sellised teemad tulevad mängu ja peame need asjad hoidma ree peal. Meie kliendid tahavad teada, kas me oleme IT vallas organiseeritud ettevõte ja kõik need küsimused on juba täiesti regulaarsed.

Soovid IT-teenusest rohkem teada? Jäta meile oma kontakt ja võtame Sinuga ühendust. 😊
Email again:

Tead kolleegi või sõpra, kellele see postitus võib meeldida? Jaga artiklit.


Kristiina Kõrbe
Turundusjuht
15.06.2022
REDWALL
Võta ühendust!